Youtube Logo

YOUTUBE INHOUD ACTIVEREN

Ja, ik wil inhoud van Youtube zien. Ik stem ermee in dat hierdoor mijn persoonsgegevens worden doorgestuurd naar de exploitant van het portaal waarvan de inhoud afkomstig is zodat hij mijn gedrag kan analyseren. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.

Accepteer
Youtube Logo

YOUTUBE INHOUD ACTIVEREN

Ja, ik wil inhoud van Youtube zien. Ik stem ermee in dat hierdoor mijn persoonsgegevens worden doorgestuurd naar de exploitant van het portaal waarvan de inhoud afkomstig is zodat hij mijn gedrag kan analyseren. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.

Accepteer

BIKE SAFE TOWER

STEDELIJKE GROENE MOBILITEIT HEEFT SLIMME PARKEEROPLOSSINGEN NODIG - ZOALS DEZE

De BIKE-SAFE-TOWER® is een modern en innovatief fietsparkeersysteem dat afzonderlijke fietsparkeerplekken in individuele boxen biedt.

De toren biedt 6 tot 1000 en meer fietsparkeerplaatsen op een oppervlakte van 5m2. Er kunnen bijvoorbeeld 80 fietsparkeerplaatsen worden voorzien in een ruimte van slechts twee autoparkeerplaatsen. En een recordtijd in Europa: zelfs torens met de grootste fietscapaciteit kunnen 1x worden geroteerd in max. 10 minuten!

De productie van de relevante technologie en componenten wordt uitsluitend in Zwitserland ontwikkeld en geproduceerd. Afhankelijk van het land waar de toren wordt gebouwd, werken we samen met lokale bedrijven - bijvoorbeeld voor de constructie van de toren, de gevelbekleding of de aansluitingen op het elektrische systeem.

 

TORENCAPACITEIT VAN 6 TOT 1000 EN MEER PARKEERPLAATSEN

De Bike-Safe-Tower® is een modulaire constructie en kan individueel worden aangepast wat betreft fietsparkeercapaciteit: Er kunnen minimale tot maximale fietsparkeercapaciteiten op de kleinste voetafdruk worden gerealiseerd. De Bike-Safe-Tower® is verkrijgbaar met minimaal 6 fietsparkeerplaatsen.

De Bike-Safe-Tower® is verkrijgbaar in de volgende versies en modellen:

  • Model BST 06: 6 afzonderlijke boxen, systeemhoogte 6m
  • Model BST 09: 8 afzonderlijke boxen, systeemhoogte 8m
  • Model BST 14: 14 afzonderlijke boxen, systeemhoogte 12m
  • Model BST 20: enkele boxen, systeemhoogte 16m
  • Model BST 25: 25 enkele boxen, systeemhoogte 20m
  • Model BST: 32: 32 enkele boxen, systeemhoogte 25m

MAXIMALE CAPACITEIT OP EEN MINIMAAL VLOEROPPERVLAK, IN HOGE EN/OF LAGE CONSTRUCTIE OF IN COMBINATIE

In een ruimte van slechts 4 autoparkeerplaatsen kan de Bike-Safe-Tower® meer dan 300 fietsparkeerplaatsen bieden. De minimale vloeroppervlak van de Bike-Safe-Tower® is ongeveer 8m2 (= gelijk aan één parkeerplaats) en op zo'n oppervlak kunnen al meer dan 70 fietsparkeerplaatsen worden gerealiseerd.

De toegang tot de boxen hoeft niet per se op de begane grond te zijn, maar kan ook op verschillende verdiepingen. Zo is niet alleen een torenvariant mogelijk in de bouw, maar ook in de civiele techniek of een combinatie van beide bouwvarianten. Dit is vooral perfect voor gebouwen zoals treinstations, winkelcentra, enz., die meerdere verdiepingen hebben en ook een overeenkomstige toegang tot de fietsenstalling op de juiste niveaus willen voorzien.

 

SNELLE TOEGANG TOT DE INDIVIDUELE BOX - MAXIMAAL 15 SECONDEN.

Bij het ontwerp en de keuze van materialen, de interactie met de technologie en software lag de focus op een zo snel mogelijke toegang tot de box voor de gebruiker. Vrij beschikbare boxen zijn altijd binnen enkele seconden klaar. Toegang tot de geparkeerde fiets in een box duurt maximaal 15 seconden vanaf het moment dat deze wordt opgeroepen via de smartphone app., ongeacht hoe druk de toren is. Hiervoor hebben we een constructie ontwikkeld die het koppel van de aandrijving controleert en reguleert: soepel en dynamisch optrekken en afremmen is dus mogelijk zonder dat alle boxen trillen bij het opstarten. Het neveneffect is dat de toren zeer stil werkt en ook ideaal is in woonwijken.

 

VOLLEDIG GEDIGITALISEERD TORENBEHEER EN ONAFHANKELIJKE EENHEDEN.

De Bike-Safe-Tower® wordt volledig digitaal bestuurd en georganiseerd via een intern ontwikkeld softwaresysteem. Met de software kan de exploitant van de toren het parkeeraanbod vrij vormgeven en kan het dus worden aangepast aan regionale marktbehoeften. In combinatie met een geavanceerd PLC industrieel automatiseringssysteem is de Bike-Safe-Tower® geschikt voor intensief gebruik in elke omgeving (treinstations, commerciële zones, woonwijken). De gebruikers/klanten van een parkeerfaciliteit kunnen de verschillende parkeerdiensten eenvoudig gebruiken met de Bike-Safe-Tower® (iOS en Google Android).

 

GEVELONTWERP MAAKT ALLE ONTWERPIDEEËN MOGELIJK

Elke toren is uniek qua ontwerp: dankzij de solide basisconstructie van kwaliteitsstaal en de mogelijkheid om verschillende gevelelementen te bevestigen, kunnen alle ontwerp- en architecturale ideeën worden gerealiseerd. Zelfs zeer zware gevelelementen zijn geen probleem en elke materiaalkeuze is mogelijk. Hierdoor past de toren perfect in elke omgeving. Vrijstaand, tussen twee gebouwen of aan een muur als verhoogde versie of in een combinatie van een ondergrondse en verhoogde versie.

 

OPTIES: OPTIE VOOR OPLADEN VAN ACCU'S EN AUTONOME STROOMVOORZIENING MET ZONNEDAK

De Bike-Safe-Tower® biedt de mogelijkheid om e-bikes of hun accu's op te laden terwijl ze geparkeerd staan. Als de Bike-Safe-Tower® autonoom van het elektriciteitsnet moet functioneren, kan dit met een optioneel beschikbaar PV-systeem en de bijbehorende batterijopslagoplossing.

VIND MEER INFORMATIE OP DE BIKE-SAFE-TOWER-PAGINA!

 

 

 

Product variants

Technische informatie

GEÏNTERESSEERD IN ONS PRODUCT?

Vul de productvragenlijst nu in